söndag 1 maj 2011

Att slitas mellan olika intressen

Att skriva är ju så roligt men det gäller ju att komma igång. Onsdagen den 27 april 2011 var det dags att träffas igen, det vill säga lärare och elever på Skrivtorget skrivarkurs på distans vid Nyköpings Folkhögskola.
Vi är tretton elever, kvinnor och män i olika åldrar, som under våren 2011 går på skolans distansutbildning. Vårt gemensamma intresse är att skriva. Som komplement till distansarbetet träffas vi fyra gånger på terminen under olika teman.
Den här dagen skulle vi starta skolans första blogg och den stora attraktionen var därför bloggaren Lisa Magnusson. Lisa berättade med inlevelse om hur hennes arbetsdagar som bloggare kunde se ut. Att komma i gång att skriva när inspirationen saknades, var mycket igenkännande. Det här är kursens blogg där vi elever får tycka, tänka och skriva fritt från kursens övriga innehåll. Läs andra texter av oss i vår nättidning http://skrivtorget.nykoping.fhsk.se/ Läs mer om vår kurs på http://www.nykoping.fhsk.se/Default.aspx?ARticleID=17895.
Innan terminen slutar i början av juni ska vi ha klarat av ett par noveller, artiklar, bloggar mm. Men………..., våren har ju kommit och sommarprojekten lockar! En av mina passioner är att snickra och renovera. Just nu har jag monterat ihop underskåpen till köket i lillstugan. Nu ska sockel dit och så småningom också ugn, spishäll och diskbänk. De två senare ska fällas in i bänkskivan. Jag hoppas att min man och jag kan hjälpas åt med det. Hur ska man prioritera när man dras mellan två stora intressen?
UK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar